Kunstmatige intelligentie heeft veel gebieden van het persoonlijke en professionele leven revolutionair veranderd, maar de sector van het personeelsbeheer verdient speciale aandacht. In de publicatie van vandaag zullen we beantwoorden of geavanceerde AI-technologie de metamorfose van werknemers kan herkennen en of kunstmatige intelligentie veranderingen in het gedrag van werknemers kan detecteren. Bekijk ons artikel om erachter te komen.
Kan kunstmatige intelligentie veranderingen in het gedrag van werknemers detecteren? – inhoudsopgave:
- Houding versus kunstmatige intelligentie
- Communicatie
- Pionierende uitvindingen
- Kunstmatige intelligentie versus verloop
- AI, of gedragsvorming
- Samenvatting
Houding versus kunstmatige intelligentie
Het beste bewijs van de enorme functionaliteit van AI is zijn vermogen om veranderingen in het gedrag van een werknemer op te merken. Een perfect voorbeeld is het probleem van werkgerelateerde burn-out. De innovatieve aard van kunstmatige intelligentie stelt het in staat om snel en automatisch de eerste symptomen te detecteren en vervolgens specifieke preventieve maatregelen te implementeren.
AI-software biedt een scala aan bewezen oplossingen die de gewenste activiteit van werknemers analyseren en controleren. Belangrijk is dat de ingezette oplossingen het mogelijk maken om de gezondheidstoestand te monitoren, hoewel de reikwijdte van het nut veel verder gaat.
Communicatie
Systematische en regelmatige dialoog is de basis voor het onderhouden van goede relaties met werknemers. Dit is uiterst belangrijk in het geval van de afstandsform van samenwerking, maar dat is slechts een voorbeeld.
Kunstmatige intelligentie-agenten kunnen fungeren als speciale assistenten. Dan initieert de software vergaderingen, conferenties, enquêtes en zelfs periodieke sets van vragen en specifieke taken om uit te voeren. Het is de feedback en hoe ze reageren die een waardevolle bron is.
AI onderzoekt de verworven gegevens en beschrijft en afbeeldt vervolgens veranderingen en gedragspatronen. Deze strategie identificeert effectief afwijkingen of anomalieën die de ploeg beïnvloeden.
Pionierende uitvindingen
Kunstmatige intelligentie is gebaseerd op verzamelde gegevens, maar de vorm van informatiegeneratie zelf varieert. Een eenvoudige manier om kennis te vergaren is door contact op te nemen met de oplossingen van de technologie.
Het grote voordeel van AI is zijn veelzijdigheid. Alles wat je nodig hebt is een app en een slimme band om toegang te krijgen tot zeer aantrekkelijke parameters. Naast gezondheids- en sportindicatoren kan het smartwatch het niveau van gebaren van een bepaalde werknemer monitoren. Dergelijke observaties zijn de sleutel tot de fysieke en psychologische aspecten van de onderzochte persoon, wat een uitgebreid beeld van het karakter creëert.
Een productieve manier om het gedrag van een individu te analyseren is door kunstmatige intelligentie en videorecorders te combineren. De apparaten registreren de betrokkenheid van de werknemer, en geven punten en gebieden aan die extra aandacht vereisen. De recorder documenteert en evalueert vervolgens de opname, die een gedrags patroon voor de werknemer presenteert.
Echter, dit is nog niet alles. Het is de moeite waard om een innovatieve manier van werkcontrole te vermelden – een heatmap. De methode volgt de beweging en activiteit van een bepaalde werknemer in een specifieke sfeer van het kantoor of een andere werkplek en dit maakt het mogelijk om een professionele routine aan te geven.
De kleuren vertegenwoordigen de aanwezigheidstatus van de persoon ten opzichte van de vastgestelde werkbereiken. Op deze manier is de werkgever goed op de hoogte of de kandidaat zijn toegewezen taken vervult.
Kunstmatige intelligentie versus verloop
De bovenstaande voorbeelden zijn een bevestiging voor effectieve supervisie van veranderingen in de werkwijze van personeel. Echter, kan AI de geplande ontslag van een werknemer voorspellen?
Het blijkt van wel! Dergelijke preventieve maatregelen hebben een enorme impact op het budget van de hele organisatie. Volgens het KRONOS-rapport geciteerde 87% van alle HR-executives personeelstekorten als een primaire zorg.
Dit is waarom de ongebruikelijke soort alarmerende software zo fundamenteel is voor de onderneming. We moeten echter opmerken dat het bepalen van ongewenste initiatieven van een werknemer slechts een deel van de hele procedure is. Dit betekent dat kunstmatige intelligentie de beschikbare gegevens overweegt en vervolgens richtlijnen en advies geeft. De instructies zijn bedoeld om de werknemer aan te moedigen de functie te behouden en samen te blijven werken.
Een voorbeeld van een bedrijf dat geavanceerde AI-technologie toepast in de beschreven context is IBM. Hoewel het bedrijf het softwaremechanisme zelf niet openbaar maakt, zijn de beschikbare resultaten werkelijk indrukwekkend.
IBM meldt dat het eigen hulpmiddel een 95% effectiviteitsscore oplevert, en dat is nog niet alles! Het bedrijf heeft de sector van het personeelsbeheer volledig gemodificeerd, waardoor het aantal wereldwijde HR-vertegenwoordigers met 1/3 is verminderd!
Het algoritme gebruikt gegevens om betrouwbare en robuuste analyses te bieden. Naarmate de beschikbare informatie toeneemt, neemt de nauwkeurigheid toe.
De belangrijkste componenten van het schema zijn:
- het salarisbedrag,
- prestatie-evaluatie,
- leeftijd en diensttijd,
- feedback over werknemerstevredenheid,
- specifieke kenmerken van de arbeidsmarkt.
AI, of gedragsvorming
De meest effectieve manier om veranderingen in de houding van werknemers te detecteren, is door ze te creëren. Kunstmatige intelligentie biedt ook veel middelen op dit gebied van gedrag.
Kunstmatige intelligentie vergemakkelijkt de creatie en adoptie van een juiste bedrijfscultuur. Een positieve werkomgeving is een grote waarde, vooral voor Millennials. Generatie Y is 22 keer meer coöperatief met bedrijven die voor dit gebied van de bedrijfsstructuur zorgen.
Een ander voordeel van kunstmatige intelligentie is de personalisatie van onderwijs. De software verzamelt informatie over ambities en loopbaanplannen, persoonlijke aanleg, vaardigheden, werkervaring en voorkeuren, en creëert vervolgens een speciaal opleidingspakket. Dit type aanpak verhoogt de werknemerstevredenheid en motivatie, en moedigt verdere inspanningen binnen de functie aan.
Samenvatting
Kunstmatige intelligentie is een krachtig hulpmiddel voor elke HR-professional. AI stelt je in staat om veranderingen in het gedrag van individuen te detecteren en passende preventieve acties in te voeren. De software zal ook goed werken voor het creëren van gewenste houdingen en het minimaliseren van personeelsverloop.
Je vindt het misschien ook leuk:Het gebruik van kunstmatige intelligentie in Human Resources
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
Nicole Mankin
HR-manager met een uitstekende vaardigheid om een positieve sfeer te creëren en een waardevolle omgeving voor medewerkers te scheppen. Ze houdt ervan om het potentieel van getalenteerde mensen te zien en hen te mobiliseren om zich te ontwikkelen.