Heb je werknemers die op afstand werken? Heeft je team vragen zoals: Waarom is erkenning van werknemers in een remote team belangrijk voor het bedrijf? Wat zijn de regels voor het bereiken van erkenning van werknemers in een remote team?
Sommige organisaties hebben het concept van erkenning van werknemers in een remote omgeving omarmd en zich daaraan aangepast. De grootste uitdaging die ze kunnen tegenkomen, is om een gevoel van verbondenheid bij elk teamlid te creëren, ondanks de afstand tussen hen. Gezien hoeveel waarde organisaties tegenwoordig hechten aan erkenning van werknemers, dacht ik dat het nuttig zou zijn voor meer mensen om te weten wat je kunt doen om hun werknemers gemotiveerd te houden.
Een remote team is niet moeilijker te beheren dan het klassieke kantoor, maar het vereist een andere aanpak van management, wat ontmoedigend kan zijn voor degenen die nog niet op afstand hebben gewerkt. Deze post zal niet gaan over hoe je erkenning en beloning kunt bereiken in een remote project, aangezien dit onderwerp al meerdere keren in het verleden is behandeld.
Erkenning van Werknemers – inhoudsopgave:
- Waarom is erkenning van werknemers belangrijk?
- Tips over hoe je een omgeving kunt creëren die erkenning van werknemers in een remote team bevordert:
- Conclusie
Waarom is erkenning van werknemers belangrijk?
Sommige mensen zijn beter in geven, en sommige zijn beter in ontvangen. Het ding dat hen beiden bindt, is de gedachte. Erkenning is een uniek, eenmalig woord met een specifieke betekenis binnen verschillende studiegebieden. Toch is het in wezen bedoeld om iemand te erkennen en te belonen voor het doen van iets goeds. Het beloont daden van vriendelijkheid, loyaliteit of uitzonderlijk werk.
Als het gaat om erkenning van werknemers, kun je niet gewoon een cadeaubon geven en het daarbij laten. Je moet ervoor zorgen dat je team zich gewaardeerd, betrokken en geïnspireerd voelt.
Tips over hoe je een omgeving kunt creëren die erkenning van werknemers in een remote team bevordert:
- Heb regelmatig vergaderingen met je remote werknemers zodat ze verbinding kunnen maken met hun collega’s en zich onderdeel van het team voelen.
- Zorg ervoor dat iedereen weet wat er gebeurt in verschillende teams en afdelingen zodat ze elkaar beter leren kennen en zich verbonden voelen met het bedrijf.
- Geef werknemers autonomie over hun werk, maar zorg ervoor dat ze voldoende begeleiding hebben om hun doelen te bereiken. Als je ze te veel vrijheid geeft, kunnen ze zich overweldigd of onproductief voelen; als je ze niet genoeg ruimte geeft, kunnen ze zich verveeld of onderbenut voelen.
- Moedig samenwerking aan tussen je remote teams door elke paar weken video-oproepen te organiseren en iedereen te vragen waar ze op dat moment aan werken, zodat mensen buiten hun afdelingen kunnen leren wat anderen doen en geïnspireerd raken door hun ideeën (en vice versa).
- Communiceer duidelijk. Je moet weten wat je van elke werknemer verwacht. Als je wilt dat ze specifieke doelen bereiken, laat ze dan precies weten wat die doelen zijn. Op die manier kunnen ze hun voortgang bijhouden en weten wanneer ze iets goed hebben gedaan. Maar communiceer niet alleen één keer met hen — blijf dit gedurende het jaar doen zodat ze precies weten wat ze de volgende keer moeten doen.
- Zorg ervoor dat iedereen weet hoe belangrijk hun rol is. Als je wilt dat iemand zich gewaardeerd voelt, zorg er dan voor dat iedereen weet hoe belangrijk hun rol is! Dit komt terug op communicatie — als iemand het gevoel heeft dat ze deel uitmaken van een cruciaal team, is de kans groter dat ze zich erkend voelen wanneer ze worden geprezen door een ander teamlid (of zelfs door jou!)
- Creëer specifieke criteria voor erkenning die aansluiten bij die doelen, maar zorg ervoor dat iedereen begrijpt wat je bedoelt met “erkenning.” Je wilt niet dat mensen denken dat het ontvangen van een persoonlijke e-mail van hun baas betekent dat ze worden erkend als een gewaardeerde werknemer wanneer je zegt: “je hebt goed werk geleverd aan dit project.”
- Zorg ervoor dat je managers begrijpen hoe belangrijk het is om regelmatig de inspanningen van hun directe rapporten te erkennen — vooral als ze iets doen dat niet van nature bij hen komt (zoals iemand publiekelijk prijzen). Als ze zich niet op hun gemak voelen om hun rapporten publiekelijk te erkennen, geef ze dan andere ideeën over hoe ze op verschillende manieren waardering kunnen tonen (zoals ze mee uit nemen voor koffie of lunch).
- Wees altijd positief — zelfs wanneer dingen misgaan! De meeste mensen worden pessimistisch wanneer ze gefrustreerd zijn met werk of problemen thuis hebben, dus zoek naar kansen om je teamleden aan te moedigen wanneer dingen niet soepel verlopen in plaats van zelf negatief te zijn over alles — zelfs als het maar is door een e-mail of sms te sturen om ze te laten weten dat je aan ze denkt tijdens een moeilijke tijd.
- Wees consistent. Het belangrijkste is om consistent te zijn in je communicatie en erkenning van werknemers. Het stellen van aanvullende vragen om je werknemers beter te leren kennen kan een effectieve manier zijn om actief luisteren in de praktijk te brengen. Vergeet degenen die op afstand werken niet alleen omdat ze niet in hetzelfde kantoor als jij zitten. Houd ze op de hoogte van wat er op het werk gebeurt, vraag hoe het met ze gaat, en laat ze weten wanneer ze iets goed hebben gedaan.
- Gebruik technologie verstandig. Technologie kan het gemakkelijker maken om verbinding te maken met onze teams, maar het kan ook ingewikkelder worden als we het niet goed gebruiken! Bijvoorbeeld, als je een e-mail vanuit huis op zaterdagavond wilt sturen, denk dan twee keer na voordat je het vanuit je account met je mobiele apparaat verzendt — dit kan eruitzien als een onprofessioneel bericht dat afkomstig is van het privé-e-mailadres van een werknemer!
- Gebruik een Onboarding Tool voor Werknemers
Onboarding-tools kunnen worden gebruikt om alles bij te houden, van training tot prestatie-doelen. Ze zijn ontworpen om nieuwe medewerkers snel op snelheid te helpen, dus ze zijn geweldig voor het helpen van remote werknemers om zich aan te passen.
Onboarding-tools kunnen ook worden gebruikt door managers die op afstand werken. Het is een uitstekende manier voor hen om de voortgang van hun team bij te houden zonder elke dag of week face-to-face te moeten vergaderen. Bijvoorbeeld, als iemand hulp nodig heeft bij het bouwen van hun website of marketingplan, kan een onboarding-tool die persoon een video-walkthrough sturen van hoe ze het zelf in slechts een paar minuten kunnen doen. Dit is veel gemakkelijker dan met hen te zitten via Skype of Google Hangouts telkens wanneer ze een probleem hebben met hun project—vooral als je meerdere teams tegelijkertijd beheert!
Conclusie
Erkenning is bewezen een essentieel onderdeel te zijn van de betrokkenheid en prestaties van werknemers. Het is ook vastgesteld dat teams graag publiekelijk worden erkend wanneer ze geweldig werk leveren. Wanneer je een remote team bent, geloof ik dat de meest handige manier via een digitaal continu-educatieplatform is. Als je bedrijf een digitaal continu-educatiepuntensysteem implementeert, kun je dit gebruiken als motivatie voor werknemers om beter te presteren. Ze kunnen hun rang op het leaderboard en hun score voor punten voor interne stimulatie zien. Bovendien wordt het digitale systeem transparanter dan een fysiek systeem omdat werknemers kunnen inloggen en hun laatste scores kunnen controleren wanneer ze maar willen (op voorwaarde dat ze online blijven).
Erkenning van werknemers is een niet-onderhandelbaar onderdeel van elke werkrelatie. Het erkennen van werknemers voor hun werk helpt bij het opbouwen van werknemerstevredenheid, betrokkenheid en loyaliteit aan je organisatie. Medewerkers die zich gewaardeerd voelen, zullen boven en buiten hun rol gaan om het bedrijf te helpen. Maak het je doel om elk teamlid te erkennen, ongeacht afdeling, senioriteit, locatie of functie. Zeg dank je, laat ze weten hoeveel ze worden gewaardeerd, en waardeer hun werk.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok.
Nicole Mankin
HR-manager met een uitstekende vaardigheid om een positieve sfeer te creëren en een waardevolle omgeving voor medewerkers te scheppen. Ze houdt ervan om het potentieel van getalenteerde mensen te zien en hen te mobiliseren om zich te ontwikkelen.