De EVP, wat staat voor de employee value proposition, is een voorstel van een bepaald bedrijf om de ideale kandidaat aan te trekken en degenen die al in het bedrijf werken te behouden. Het wijst op de toegevoegde waarde die gepaard gaat met werkgelegenheid op een bepaalde plek.
De employee value proposition is de reden waarom mensen in een bepaalde plaats willen werken. Het kan worden vergeleken met een product, maar met een iets andere waarde voor de klant.
Hier zijn enkele oplossingen over hoe u de EVP kunt gebruiken om niet alleen de perfecte nieuwe werknemer te vinden, maar ook de relatie met uw huidige werknemers te verbeteren.
Vraag uzelf af welke kwaliteiten uw ideale kandidaat zou moeten hebben. Weten wat hun kwaliteiten zijn, helpt u bepalen wat belangrijk voor hen is in een baan en welke waarden ze tijdens het wervingsproces zullen zoeken. Zal het de mogelijkheid zijn om op afstand te werken, gespecialiseerde training in een bepaald vakgebied, of een handige locatie?
Een effectieve employee value proposition moet de volgende kenmerken hebben:
Het belangrijkste is dat het consistent moet zijn met de missie van uw bedrijf en moet voldoen aan de behoeften van uw werknemers. Componenten van de EVP kunnen bijvoorbeeld omvatten:
U moet regelmatig de staat van uw EVP controleren. Is het nog steeds aantrekkelijk voor potentiële werknemers, of heeft het verbetering nodig?
Menselijk kapitaal is de belangrijkste hulpbron van een bedrijf. Daarom is het zo belangrijk om geïnteresseerd te zijn in de meningen en gevoelens van uw werknemers over de werkplek. Zelfs een kleine opmerking kan een probleem aanwijzen dat al lange tijd bestaat, maar dat u niet heeft kunnen zien vanwege het gebrek aan een breder perspectief.
Het krijgen van de beste kandidaat voor de functie vereist initiatief. Zorg voor uw communicatie op sociale media en laat uw publiek zien dat werken voor u een droom is die uitkomt. Wees aanwezig op verschillende wervingsportalen en plaats uw vacature op uw website. Let op hoe u de functie presenteert aan de potentiële ontvanger. Pas uw communicatiestijl aan de ontvanger aan en vergeet niet alle praktische aspecten die in een goede vacature moeten worden opgenomen.
PwC besloot de “Be well, work well” -initiatief te lanceren om de mentale, fysieke, emotionele en spirituele welzijn van werknemers te benadrukken. Het bedrijf bood kortingen op sportschoollidmaatschappen, sessies met coaches en ondersteuning om te stoppen met roken. Daarnaast biedt het bedrijf hulp bij het afbetalen van studieleningen en heeft het een ondersteuningsprogramma voor moeders die bij PwC werken.
Airbnb bevordert wederzijdse ondersteuning, zorg, inclusiviteit en innovatie in zijn boodschappen aan het publiek. De EVP sluit aan bij de aard van de industrie waarin het opereert, aangezien het bedrijf betaalde vrijwilligersreizen naar het buitenland aanbiedt of reiskredieten verstrekt.
Als u onze inhoud leuk vindt, sluit u dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok.
Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte eigenaar en manager van een bedrijf. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid content die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meerdaagse opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van Large Language Models (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…