Deze dagen maakt de huidige concurrentie webanalyse tot een onmisbaar hulpmiddel voor ondernemers. Een van de handige functies is de Bounce Rate. Vandaag willen we het onderwerp introduceren en enkele tips geven over hoe je hiervan kunt profiteren om je onderneming te laten groeien.
Bounce rate vertelt je welk percentage van de gebruikers een site heeft bezocht en deze vervolgens heeft verlaten, dat wil zeggen, zonder verdere actie te ondernemen. De rate wordt berekend door het aantal sessies met verlaten te delen door het totale aantal sessies.
De uitspraak dat hoe hoger de bounce rate, hoe slechter de website is, is niet helemaal waar. Het hangt allemaal af van de aard van de site, het ontwerp, de industrie of zelfs de verwachtingen van het publiek. Blogs of nieuwssites kunnen bijvoorbeeld hogere rates hebben. Dit betekent echter niet dat de server niet interessant voor hen was. Het kan zijn dat ze op de eerste pagina het antwoord op de vraag vonden waar ze naar zochten.
Factoren die de Bounce Rate verhogen zijn:
Als een hoge Bounce Rate schadelijk is voor je bedrijf, kun je de onderstaande tips volgen:
De exit rate vertelt je welk percentage van alle paginaweergaven op een site de laatste paginaweergaven in een sessie zijn. De bounce rate richt zich echter op het percentage pagina’s die de enige pagina’s waren die door gebruikers werden bezocht.
Vergeet niet de bounce rate in overweging te nemen bij het analyseren van een website. Met correct geïnterpreteerde resultaten kan een bedrijf de conversies binnen hun site verbeteren.
Lees: Hoe de conversie in je e-store te verhogen
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook en Twitter.
Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte eigenaar en manager van een bedrijf. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.
Wat zijn de belangrijkste redenen om een ebook voor uw bedrijf te schrijven? In onze…
Hoe kun je de kracht van kunstmatige intelligentie benutten om je zakelijke beslissingen te baseren…
Contentmarketing en copywriting lijken twee volkomen verschillende activiteiten. Ze worden echter verenigd door een gemeenschappelijk…
Als de auteur van de videofilms weet je zeker hoe tijdrovend het maken van elke…
Vraag je je af wie de COO is? In veel bedrijven, vooral grote, heb je…
Wat maakt een goede scrum master? Om die vraag te beantwoorden, moeten we eerst een…