De introductie van AI-tools in het beeldcreatieproces opent nieuwe mogelijkheden voor bedrijven. Dergelijke technologieën helpen om werk te automatiseren en te stroomlijnen, waardoor de snelle creatie van hoogwaardige graphics mogelijk wordt. Laten we eens kijken hoe ze in de praktijk kunnen worden gebruikt.
Maar welke AI-beeldcreatietools zijn het beste voor jouw bedrijf? Laten we het uitzoeken.
DALL·E 3, de evolutie van zijn voorganger DALL·E 2, die in 2022 populair werd, duwt de grenzen van AI-ondersteunde creativiteit verder door ideeën nauwkeurig om te zetten in beelden.
DALL·E 3 is toegankelijk voor gebruikers op de betaalde plannen van ChatGPT – Plus, Team en Enterprise. Door ChatGPT te integreren met DALL·E 3 kunnen bedrijven kunstmatige intelligentie benutten als een samenwerkende brainstormpartner, waardoor het creatieve proces wordt versneld. Dit betekent dat we het vereiste beeld kunnen genereren en veel eerder met de AI-tool kunnen beginnen, zelfs vanaf de conceptfase.
Als je echter AI-beeldcreatie wilt verkennen, kun je DALL-E 3 ook gebruiken als onderdeel van de gratis Microsoft Bing Image Creator (https://www.bing.com/images/create/), wat laat zien hoe AI-tools toegankelijker worden voor een breder publiek.
Bron: Microsoft Bing Image Creator (https://www.bing.com/images/create/)
Een zakelijke gebruiker kan DALL·E 3 inschakelen om unieke illustraties voor artikelen of blogposts te creëren, waardoor hun aantrekkelijkheid en originaliteit wordt vergroot.
Midjourney (https://www.midjourney.com) is een voorbeeld van snel ontwikkelende kunstmatige intelligentietechnologie die nieuwe mogelijkheden krijgt. Naast het vermogen om ongelooflijk realistische afbeeldingen in hoge resolutie te genereren of uit te schilderen, d.w.z. een groter kader te schilderen, zijn de mogelijkheden van deze AI-tool onlangs uitgebreid met realistische tekstweergave.
Als gevolg hiervan kan Midjourney 6 worden gebruikt om geavanceerde productpresentaties of conceptvisualisaties te creëren. De verhoogde kwaliteit van beeldcompositie is een andere stap naar een professionelere en betrouwbaardere toepassing van AI in het bedrijfsleven.
Het gebruik van deze sensationele tool zal je budget niet onder druk zetten. Een verscheidenheid aan abonnementsplannen maakt Midjourney beschikbaar voor bedrijven met verschillende financiële mogelijkheden, waardoor flexibele uitgaven mogelijk zijn. Abonnementsopties beginnen al bij $10 per maand.
Bron: Midjourney (https://mid-journey.ai/midjourney-v6-release/)
Dream Studio (https://beta.dreamstudio.ai/dream), dat Stable Diffusion (SDXL v.1.0) gebruikt in een open toegangmodel, is een krachtig creatief hulpmiddel dat toegankelijk is vanuit een browser. Het stelt ons in staat om met Stable Diffusion te experimenteren zonder dat software-installatie of geavanceerde technische kennis nodig is.
Deze AI-beeldcreatietool stelt gebruikers in staat om hun voorkeuren nauwkeurig te definiëren:
Dit alles om het meest bevredigende resultaat te bereiken. Het is belangrijk om te onthouden dat het in Dream Studio essentieel is om niet alleen te beschrijven wat er op de graphic moet staan, maar ook een “negatieve prompt” toe te voegen, waarin wordt gespecificeerd wat er niet moet worden opgenomen. Voor het creëren van productafbeeldingen is ook de mogelijkheid om een afbeelding te uploaden die als inspiratie voor de gemaakte graphic zal dienen, belangrijk.
Dream Studio-gebruikers krijgen volledige rechten op de gegenereerde afbeeldingen, wat cruciaal is voor bedrijven die het materiaal voor commerciële doeleinden willen gebruiken. Er is ook geen abonnement nodig. Je hoeft alleen het juiste aantal credits aan te schaffen. Het proces voor het kopen van credits is eenvoudig en transparant, waardoor het gemakkelijk is om kosten en toegang tot de tool te beheren.
Bron: Dream Studio (https://beta.dreamstudio.ai/generate)
Adobe Firefly 2 is een webapplicatie die kunstmatige intelligentie integreert met de vlaggenschipapplicaties van Adobe, en nieuwe manieren biedt om te creëren en te communiceren.
Adobe heeft ook de ontwikkelingsrichtingen voor Firefly 2 aangekondigd. Er worden momenteel tests uitgevoerd om de transformatie van een schets naar een afgebeeld beeld in real-time mogelijk te maken. De volgende stap wordt verwacht in de vorm van het omzetten van een 3D-model naar een afbeelding, een cruciale functie voor bedrijven die betrokken zijn bij het creëren van gepersonaliseerde producten, architecten of apparaatontwerpers.
Bron: Adobe Firefly (https://firefly.adobe.com/)
Het jaar 2024 zal aanzienlijke veranderingen brengen in AI-beeldcreatietools, aangezien ze geavanceerder en toegankelijker worden voor bedrijven.
De makers van Midjourney hebben al de integratie van een afbeeldingsgenerator met 3D-modellen en video aangekondigd, wat nieuwe mogelijkheden opent voor bedrijven om afbeeldingen in marketing te gebruiken. Ondertussen benadrukt Adobe Firefly consequent de toewijding van Adobe aan de vooruitgang van kunstmatige intelligentie die creatieve processen ondersteunt.
AI-beeldcreatietools bieden talloze mogelijkheden voor bedrijven. Van tijdsbesparing tot het creëren van hoogwaardige, gepersonaliseerde graphics – het potentieel van deze technologieën is enorm.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok.
JavaScript-expert en instructeur die IT-afdelingen coacht. Zijn belangrijkste doel is om de productiviteit van het team te verhogen door anderen te leren hoe ze effectief kunnen samenwerken tijdens het coderen.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid content die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meerdaagse opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van Large Language Models (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…