Werknemers van de stad New York kunnen nu het bedrag van hun salaris achterhalen, zelfs voordat ze solliciteren naar een bepaalde baan! Sinds het begin van november is een langverwachte wet op salaristransparantie van kracht in New York City – wat betekent dat werkgevers verplicht zijn om salarisbereiken in vacatureadvertenties te vermelden. Onder welke voorwaarden werkt de nieuwe wet en wie wordt erdoor getroffen? Vind de antwoorden in het artikel.
Na maanden van anticipatie is baanbrekende wetgeving die ongeveer 4 miljoen werknemers in de private sector in New York beïnvloedt, eindelijk van kracht. Sinds het begin van november zijn de meeste werkgevers in New York City verplicht om salarisbereiken in alle gepubliceerde vacatureadvertenties te vermelden. Salaristransparantie moet de sleutel zijn tot het dichten van de raciale en genderloonkloof.
De nieuwe wet stelt expliciet dat vanaf 1 november, “werkgevers die banen in New York aanbieden, een salarisbereik in elke vacature, promoties en overplaatsingsmogelijkheden moeten opnemen.” Werkgevers moeten het minimum- en maximumsalaris in een aanbod voor een specifieke functie vermelden – zowel op een interne vacaturebank als op externe sites zoals LinkedIn, Glassdoor, Indeed of andere vacaturesites. Dit geldt ook voor alle schriftelijke vacatureaanbiedingen die op flyers zijn gedrukt, verspreid op banenbeurzen of in de pers zijn geplaatst.
De vereiste om salarisbereiken te vermelden, geldt voor het basissalaris – of het nu jaarlijks, maandelijks of per uur is. In tegenstelling tot dat, vereist het niet dat werkgevers bedragen en voordelen met betrekking tot gezondheidsverzekering, vakantie, overuren, commissies, fooien of bonussen vermelden.
De wet is van toepassing op bedrijven met ten minste vier werknemers (inclusief de eigenaar) waar ten minste één persoon in New York werkt. Het dekt vacatureadvertenties voor zowel fulltime als parttime werknemers, stagiaires, zelfstandige contractanten en andere werknemers die beschermd zijn door de New York State Human Rights Law.
De nieuwe wet dekt ook werknemers op afstand in New York – maar niet bedrijven die buiten de stad aannemen. Salarissen moeten openbaar zijn voor elke baan die in New York City (geheel of gedeeltelijk) zal worden uitgevoerd, of het nu op kantoor, in het veld of op afstand vanuit het huis van de werknemer of een andere locatie gebeurt.
Dit betekent dat de wet ook van toepassing is op bedrijven die buiten de stad zijn gevestigd en advertenties willen publiceren voor remote banen die vanuit elke locatie in de VS kunnen worden uitgevoerd – en dat omvat New York. Evenzo hoeft een werkgever uit New York niet te voldoen aan de wet en een salarisbereik op te nemen in een vacatureaanbieding voor een functie die buiten New York City zal worden uitgevoerd.
Experts zijn het erover eens dat het een kwestie van tijd is voordat salaristransparantiewetten in vacatureadvertenties de norm worden in de Verenigde Staten. Een soortgelijke wet bestaat al in Colorado, en volgend jaar zal deze ook van toepassing zijn op Californië en de rest van de staat New York.
Gezien het aantal bedrijven dat zijn hoofdkantoor in of aanwezig is in New York, kunnen sommige bedrijven besluiten om hun regels wereldwijd te veranderen om consistentie te behouden, zelfs als het nog geen wettelijke vereiste is.
New Yorkers genieten al enkele dagen van de transparantie van salarissen in vacatureadvertenties die door werkgevers zijn gepubliceerd. Dit is een grote stap voorwaarts voor kandidaten, die weten welke financiële voorwaarden ze kunnen verwachten, zelfs voordat ze besluiten om te solliciteren naar een functie. Zo’n verandering in de wet zal ook een grote impact hebben op de HR-industrie – die voorstander is van salaristransparantie, maar vaak in dit opzicht is beperkt door managementbeslissingen.
Het publiceren van salarisbereiken in vacatureadvertenties bespaart tijd voor zowel kandidaten als recruiters (en bespaart dus wervingskosten). We zijn ervan overtuigd dat deze verandering een positieve impact zal hebben op de arbeidsmarkt en de wervingscultuur in New York, en we kijken uit naar meer regio’s die een soortgelijke initiatief nemen!
Lees ook:Top-down vs bottom-up management.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok.
HR-manager met een uitstekende vaardigheid om een positieve sfeer te creëren en een waardevolle omgeving voor medewerkers te scheppen. Ze houdt ervan om het potentieel van getalenteerde mensen te zien en hen te mobiliseren om zich te ontwikkelen.
Wat is software? Wat zijn de soorten en methoden van distributie? Blijvend bij het onderwerp…
Het presenteren en communiceren van onderzoeksresultaten is waarschijnlijk een van de meest cruciale (en veeleisende)…
Weet je hoe je een ebook moet maken? Ken je alle essentiële aspecten van een…
Duurzaam marketing is niet langer slechts een van de marketingstrategieën die je in je bedrijf…
Onlangs zijn er twee fenomenen op de arbeidsmarkt ontstaan die verband houden met de houding…
Hoe te verkopen op Pinterest en waarom zou je het doen? Verkopen op Pinterest is…