Geweldige Indiegogo-campagne – weet je hoe je deze moet starten? Indiegogo is het op één na populairste – na Kickstarter – crowdfundingplatform ter wereld. Met Indiegogo kun je je ideeën realiseren en technologische gadgets of kunstwerken creëren, maar ook vechten voor mensen- en dierenrechten. Het aantal actieve campagnes op Indiegogo is enorm – weet je hoe je je eigen campagne kunt maken om op te vallen tussen de massa? Lees onze suggesties voor een effectieve Indiegogo-campagne in het onderstaande artikel.

Succesvolle Indiegogo-campagne? – inhoudsopgave:

  1. Hoe start je een inzameling op Indiegogo?
  2. Hoe maak je je Indiegogo-campagne succesvol?
  3. Wat moet je verder weten over Indiegogo?
  4. Samenvatting

Hoe start je een inzameling op Indiegogo?

Aan het begin van het proces vraagt de website je om het doel van je inzameling te kiezen, je kunt kiezen voor een individuele inzameling of een zakelijke of non-profit inzameling. In beide gevallen is het vereist om het adres van je woonplaats of je bedrijfslocatie in te voeren.

Na het invullen van beide velden en het registreren op je Indiegogo-account zou de informatie over Gereseveerde Fondsen moeten verschijnen. Vervolgens kunnen we in het hoofddashboard de titel voor onze campagne instellen, een beschrijving, film, graphics, afbeeldingen, samenwerkers en links naar de externe websites van onze onderneming toevoegen.

Indiegogo-campagne

Hoe heb je een succesvolle Indiegogo-campagne?

Voordat je met je campagne begint, bereid je een checklist voor die je moet helpen om te zien hoeveel stappen er zijn van het begin tot de realisatie van je project. Het kan minstens een paar maanden duren voordat je campagne klaar is om gelanceerd te worden. Het beste moment om je campagne te starten is wanneer je volledig voorbereid bent en zeker bent van het succes van je project. Hieronder een paar tips en ideeën om je op weg te helpen.

  1. Maak een film
  2. Als je je campagne succesvol wilt maken, voeg dan een video toe met een meeslepende verhaal dat niet langer dan 3 minuten is. De beste resultaten worden behaald met films van 1 tot 3 minuten. Stel jezelf voor, vertel over je intenties, doelen en dromen, en wees eerlijk. Houd je introductie kort en blijf gefocust, praat niet over onbelangrijke zaken.

    Vraag niet direct om geld – het is beter om anderen aan te moedigen om samen met jou iets nieuws en interessants te creëren. Het zou geweldig zijn als je in je eigen film verschijnt – dit laat anderen zien dat je project niet alleen een zakelijke onderneming is, maar dat je het persoonlijk neemt.

    Vergeet niet dat de eerste indruk maar één keer gemaakt kan worden, dus de eerste 10 seconden zijn de belangrijkste factor die bepaalt of je project succesvol is. De eerste indruk kan je potentiële investeerder aantrekken, daarom is het goed om een trailer te hebben waarin je product, dienst of bedrijf wordt gepresenteerd.

    Controleer of alles in je video duidelijk en begrijpelijk is, zorg ervoor dat er geen fouten zijn. Bovendien kun je wat muziek of melodieën aan de film toevoegen om deze verfijnder te maken. Eindig je video met een sterke aanmoediging voor kijkers om actie te ondernemen.

  3. Gedetailleerde presentatie
  4. De formulering in je presentatie is net zo belangrijk als de beelden. De belangrijkste informatie moet aan het begin van het materiaal worden geplaatst. Let op de ruimte, accentuering van woorden, inspringingen en secties. De functie van storytelling is net zo belangrijk als de promotievideo. Denk goed na over het verhaal dat je wilt vertellen aan je potentiële donateurs. Vertel hen over de gebeurtenissen die je hebben beïnvloed voordat je met je project begon.

    Goede storytelling moet je niet weerhouden om je financiële vaardigheden te tonen – je projectbudget moet ook op de website worden geplaatst. En, wat het belangrijkst is, vergeet de foto’s van alle beloningen die je voor je donateurs hebt voorbereid niet. Afbeeldingen met bonussen voor supporters trekken de aandacht van gebruikers en vergroten hun betrokkenheid.

  5. Voordelen en voordelen voor supporters
  6. Bij het creëren van bonussen voor je supporters, zorg ervoor dat je in staat bent om je beloftes na te komen. Bij het beschrijven van je bonussen geef ze namen en leg uit wat de waarde van die producten is. Vergeet niet dat artikelen die worden aangeboden als beperkte editie of als exclusief aantrekkelijker zijn voor gebruikers dan andere standaardproducten. De prijs voor je bonussen moet niet overdreven zijn – probeer niet een t-shirt voor 500 dollar of meer te verkopen – je kunt falen.

  7. Links
  8. Vergeet de links niet die externe pagina’s van je project verbinden met de gemeenschap van je supporters. Blijf op de hoogte, publiceer regelmatig berichten en laat je investeerders weten over de ontwikkeling van de hele onderneming. Alle geïnteresseerde partijen moeten weten wie je bent, wat je doet en wat je capaciteiten zijn om een bedrijf te runnen. Dergelijke maatregelen moeten je helpen om vertrouwen en loyaliteit van de gemeenschap van je supporters te winnen.

Wat moet je verder weten over Indiegogo?

Alle makers van Indiegogo-campagnes kunnen kiezen tussen 2 verschillende financieringsmodellen: alles of niets of flexibele financiering. Het eerste model moet 100% van het eerder vastgestelde bedrag ophalen, anders ontvangt hij geen fondsen. In het tweede model kunnen alle fondsen op de rekening worden gestort zodra de beloningen aan de supporters zijn geleverd.

Indiegogo – net als Kickstarter – rekent 5% commissie over het verzamelde bedrag. De commissie wordt in rekening gebracht wanneer het verzamelde bedrag op de rekening wordt gestort.

Indiegogo-campagne

Indiegogo-campagne – samenvatting

Indiegogo in vergelijking met Kickstarter is niet gericht op innovatieve startups en IT-bedrijven. Sommige campagnes op Indiegogo zijn idealistisch, met sociale ondertonen, waarbij het belangrijkste doel de bescherming van mensenrechten en dierenrechten is. Indiegogo is de beste keuze voor dergelijke makers die een verandering willen teweegbrengen en iets anders en beters willen maken in ruil voor ondersteuning. Het is de moeite waard om een ​​nauwkeurige blik te werpen op Indiegogo-campagnes – projecten die daar worden geadverteerd, kunnen niet alleen voordelig zijn voor hun makers, maar voor de hele wereld.

Bekijk de 5 populairste soorten crowdfunding

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube.

Andy Nichols

Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte eigenaar en manager van een bedrijf. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

View all posts →