Verkopen via sociale media is de laatste tijd een populair fenomeen geworden. Een van de meest populaire portals van dit soort is Instagram. Waarom zou je deze verkoopkanaal overwegen? Hoe verkoop je op Instagram? Als je deze soort platform wilt uitproberen om je verkoopactiviteiten uit te breiden en je wilt de kneepjes van het vak leren, lees dan verder.
Momenteel zijn er 1 miljard maandelijkse actieve Instagram-gebruikers wereldwijd. De betrokkenheidsgraad is 2,2% — vergeleken met 0,22% op Facebook. De meest actieve leeftijdsgroep is 18-34 jaar oud. Wat betreft geslacht is het percentage meer of minder gelijk verdeeld — 52% van de gebruikers zijn vrouwen, 48% mannen.
Een winkel op Instagram werkt op een vergelijkbaar principe als een winkel op Facebook. Het hele proces omvat het creëren van een geschikte tab voor het bedrijfsprofiel. Gebruikers die zo’n profiel binnenkomen, zien een extra knop “Bekijk winkel“. Dit leidt hen naar de winkel, waar ze kennis kunnen maken met het assortiment. Wanneer je een bepaald product invoert, zie je een knop “Bekijk op site“, die je naar de productkaart in de online winkel brengt.
Het opzetten van een winkel op Instagram is gratis. Om dit te doen, moet je echter aan het volgende voldoen:
Je kunt producten taggen in je berichten en InstaStories. Door op zo’n tag te klikken, worden je klanten direct naar de producttab in de winkel geleid.
Om een product in een bericht te taggen, moet je:
Als je een aankoopsticker wilt toevoegen, selecteer dan een afbeelding, maar voordat je publiceert:
Instagram — als een volwaardig onderdeel van het advertentie-ecosysteem van Facebook — gebruikt dezelfde geavanceerde advertentietools. Dit betekent dat campagnes kunnen worden geconfigureerd, weergegeven en gemonitord via de Facebook Ads Manager (dus om advertenties op Instagram uit te zenden, heb je een Facebook-pagina nodig).
Alles is trouwens vergelijkbaar: stel gewoon je advertentiedoel, doelgroep en advertentieformaat in de Ads Manager in, stel een budget in en geef een impressietijd op. Wanneer je advertentie is goedgekeurd, is deze klaar voor uitzending, het systeem zal een automatische melding sturen.
Instagram biedt veel advertentieopties:
De lijst van verboden materialen om te verkopen is dezelfde als voor Facebook. Onder andere mag je geen: dieren, alcohol, wapens, medische producten, enz. verkopen. De volledige lijst is beschikbaar via deze link.
Bekijk hoe je op Facebook kunt verkopen en hoe je op Pinterest kunt verkopen.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook en Twitter.
Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte eigenaar en manager van een bedrijf. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.
Weet je hoe je de CEO van het bedrijf kunt worden? Veel mensen dromen aan…
De sleutel voor een startup is om erachter te komen wat klanten echt willen. Het…
Iedereen die betrokken is bij enige vorm van bedrijf weet dat het gebrek aan groei…
Hybride remote werk en remote werk zijn twee onderscheidende werkmodellen die worden gebruikt om een…
Een goede werkgever beseft dat het behalen van de verwachte prestaties en resultaten van hun…
Elke generatie heeft bepaalde eigenschappen en waarden die haar unieke karakter vormen. Dit is deels…