Shopify is een geweldige keuze om je avontuur met dropshipping te beginnen. Het platform biedt verschillende functies die je nodig hebt om een ecommerce winkel te bouwen. Bovendien is Shopify gebruiksvriendelijk en zal het zelfs een beginner niet afschrikken. Dankzij Shopify hoef je geen hostingdienst voor je website te gebruiken, persoonlijk contact op te nemen met leveranciers, de voorraad te beheren of je online winkel te ontwerpen. De hele taak wordt een stuk eenvoudiger. Hoe begin je met dropshipping op Shopify? Hier is wat je stap voor stap moet doen.
Om het installatieproces te starten, ga je naar hun website en klik je op Start. Het eerste dat nodig is om een account te registreren, is de naam van je winkel, dus je moet deze van tevoren voorbereiden. Shopify heeft ook andere informatie nodig, onder andere of je al je product verkoopt en wat je fysieke adres is.
Zodra je de registratie hebt voltooid, word je naar het dashboard geleid. De volgende stap is het toevoegen van je producten. Het is een goed idee om hiermee te beginnen, omdat het je introduceert in het proces van het creëren van je online winkel. Het maakt ook de ontwerpfase minder problematisch. Het kiezen van thema’s en sjablonen is veel gemakkelijker zodra je ziet wat je wilt verkopen.
Op dit punt is het een goed idee om een dropshipping-app te downloaden, waar je gemakkelijk items kunt zoeken en aan je winkel kunt toevoegen. Oberlo was vroeger een populair platform, maar nu kun je bijvoorbeeld AliExpress of CJDropshipping gebruiken. Blader door de resultaten totdat je producten vindt die je interesseren en voeg ze toe aan je winkel. Je kunt later beschrijvingen, categorieën en de prijs van de goederen aanpassen.
Na het instellen van je producten, kun je verder gaan met het ontwerpen van je site. Afhankelijk van welk budget je hebt, kun je een gratis thema of een van de premium thema’s kiezen. Als je wilt dat je winkel opvalt, is het de moeite waard om te investeren in een betaalde oplossing. Ze worden regelmatig bijgewerkt en de ontwerpen zijn meestal interessanter en aantrekkelijker.
In de thema-editor kun je het uiterlijk van je online winkel bewerken. Het hangt echter allemaal af van welk thema je hebt gekozen. Als het een koptekst heeft, kun je je logo gebruiken. In het geval van een diavoorstelling moet je voldoende afbeeldingen uploaden. Je kunt ook een blog aan je winkel toevoegen, evenals meer pagina’s waar je de sectie Over ons, Retourbeleid of FAQ kunt plaatsen.
Gemakkelijke en intuïtieve navigatie van een online winkel is een van de belangrijkste elementen van de gebruikerservaring. Daarom is het zo belangrijk om duidelijke navigatie voor te bereiden. In Shopify kun je kiezen welke pagina’s of collecties in het hoofdmenu verschijnen.
Denk na over hoe je het klanten zo gemakkelijk mogelijk kunt maken om specifieke producten te vinden. Het is een goed idee om een dropdown-menu voor te bereiden waaruit de koper toegang heeft tot alle categorieën. Het is gebruikelijk om minder belangrijke pagina’s, zoals het retourbeleid of FAQ, in de footer te plaatsen.
Shopify biedt een breed scala aan betaalmethoden. De standaardoptie, volledig geïntegreerd in het platform, is Shopify, waarmee klanten met elke creditcard kunnen betalen. Een andere populaire optie is PayPal.
Als Shopify Payments echter niet geschikt voor je zijn, kun je kiezen uit bijna honderd externe betalingsproviders. Je moet echter onthouden dat Shopify een vergoeding in rekening brengt voor het gebruik ervan. Een andere optie zijn handmatige betalingen, bijvoorbeeld via bankoverschrijvingen, cadeaubonnen of contante betaling bij levering.
Voordat je je online winkel lanceert, neem een minuut de tijd om ervoor te zorgen dat alles is ingesteld zoals je wilt. Shopify biedt handleidingen voor het maken van privacybeleid, retourbeleid en algemene voorwaarden voor je winkel. Gebruik ze om soortgelijke documenten voor je website te maken.
Een proefperiode van 14 dagen laat je de functies van het platform leren kennen, maar stelt je niet in staat om producten of diensten te verkopen. Om te beginnen met verkopen, moet je een betaald maandelijks abonnement kiezen. Er zijn drie plannen beschikbaar: Basic voor $29, Shopify voor $79 en Advanced voor $299. Ze verschillen in termen van de aangeboden rapporten en analyses.
Of het de moeite waard is om in het duurdere plan te investeren, hangt af van hoeveel je dropshippingbedrijf zal profiteren van analyses. Het basispakket stelt je in staat om een normaal functionerende winkel op te zetten.
Lees ook:Wat is een e-commerce strategie?
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.
Elk Scrum-artikel creëert een bepaalde verplichting van het Scrum-team. Het Productdoel, Sprintdoel en de Definitie…
Naam, logo en slogan vormen de “heilige drie-eenheid” van merkidentiteit. Dit zijn de elementen die…
Wat zijn offshoring en inshoring? Dynamische veranderingen in de wereldeconomie en globaliseringsprocessen beïnvloeden de werking…
Teamleiders worden meestal (of zouden in ieder geval moeten worden) mensen met uitzonderlijke vaardigheden -…
Dit is deel 7 van de JavaScript blogpostserie die je van beginner naar gevorderd zal…
Wat is Agile? Hoe gebruik je de Agile-methodologie voor freelanceprojecten? Lees het artikel om meer…