Als uw website goed ontworpen en visueel aantrekkelijk is, zal deze meer bezoekers aantrekken en een breder publiek bereiken. Daarom moet u aandacht besteden aan alle visuele elementen van uw webpagina, zoals graphics en afbeeldingen. In het onderstaande artikel zullen we proberen uit te leggen waarom het zo belangrijk is om een goede grafisch ontwerper te vinden.
Verschillende bedrijven vinden het vaak moeilijk om de juiste grafisch ontwerper te kiezen. Aangezien ze geen persoon verantwoordelijk voor grafisch ontwerp in hun gelederen hebben, kunnen ze niet bepalen wie ze eigenlijk zoeken. Ze weten niet welke vaardigheden ze van een specialist moeten eisen, en daarom kiezen ze alle projecten door de lens van hun eigen smaak.
Bovendien weten ondernemers vaak niet waar ze grafisch ontwerpers kunnen vinden. Zoekmachines geven niet altijd relevante resultaten terug. Door websites zoals e.g. Allegro te vermijden, missen ze de kans om te vinden wie ze zoeken. Dit is een grote fout, aangezien veel grafisch ontwerpers hun werk op populaire winkelplatforms promoten.
Hier zijn een paar dingen om te overwegen bij het kiezen van de juiste grafisch ontwerper:
Het is altijd een goed idee om derden om feedback te vragen nadat u uw keuze heeft gemaakt. Hoe meer mensen om u heen het project leuk vinden, hoe groter de kans dat uw ontvangers het ook leuk zullen vinden.
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zijn er behoorlijk wat manieren om goede grafisch ontwerpers te vinden. Overweeg om een paar strategieën uit te proberen:
Wanneer u eindelijk de juiste kandidaat vindt, vraag hen dan om een proefproject, bijvoorbeeld een logo. U moet ook hun beschikbaarheid controleren. Informeer hen over deadlines voor specifieke projecten, aangezien ze moeten weten wanneer ze hun werk moeten indienen. Denk na over uw verwachtingen.
U kunt hen proefprojecten sturen die u leuk vindt of, bij voorkeur, een briefing waarin gedetailleerd wordt beschreven wat uw vereisten zijn. Laat hen weten over de belangrijkste elementen van de merkidentiteit van uw bedrijf, zoals een logo, typografie en kleuren. Bereid u goed voor op de samenwerking, want het moet aangenaam zijn voor beide partijen.
Nu u weet hoe u een grafisch ontwerper kunt vinden, lees ook onze richtlijnen voor het maken van portfolio’s op Behance.
Als u onze inhoud leuk vindt, sluit u dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook en Twitter.
Een grafisch en UX-ontwerper die in zijn ontwerpen overbrengt wat niet in woorden kan worden uitgedrukt. Voor hem heeft elke gebruikte kleur, lijn of lettertype een betekenis. Gepassioneerd in grafisch en webdesign.
Elk Scrum-artikel creëert een bepaalde verplichting van het Scrum-team. Het Productdoel, Sprintdoel en de Definitie…
Naam, logo en slogan vormen de “heilige drie-eenheid” van merkidentiteit. Dit zijn de elementen die…
Wat zijn offshoring en inshoring? Dynamische veranderingen in de wereldeconomie en globaliseringsprocessen beïnvloeden de werking…
Teamleiders worden meestal (of zouden in ieder geval moeten worden) mensen met uitzonderlijke vaardigheden -…
Dit is deel 7 van de JavaScript blogpostserie die je van beginner naar gevorderd zal…
Wat is Agile? Hoe gebruik je de Agile-methodologie voor freelanceprojecten? Lees het artikel om meer…