Wat is de grote behoefte aan AI-tools om het gedrag van mensen via sociale media te analyseren? Het gaat voornamelijk om het begrijpen, evenals het voorspellen, van gebruikersgedrag op sociale mediaplatforms. Dit is moeilijk vanwege de hoeveelheid en soorten gegevens die worden verzameld. Een analist die niet wordt ondersteund door AI in sociale media kan reacties en het aantal opmerkingen tellen, of beoordelen of berichten positief of negatief zijn. De taak zal saai en foutgevoelig zijn.
Aan de andere kant zal een analist met de hulp van AI in sociale media de mogelijkheid krijgen om gegevens te verzamelen van alle plaatsen waar bedrijfsvermeldingen verschijnen, evenals informatie krijgen over waar ze in de toekomst zouden moeten zijn. Dit is mogelijk omdat AI op een veel grotere schaal kan opereren. Met andere woorden, het kan Big Data analyseren, dat wil zeggen enorme hoeveelheden uiteenlopende gegevens.
AI-gebaseerde tools in sociale media stellen ons in staat om na te denken over associaties, die de relaties tonen die de naam van een product verbinden met bijvoeglijke naamwoorden die kwaliteit, emoties of geassocieerde waarden beschrijven. Dit kan een sleuteltool blijken te zijn voor sociale media-analyse, die laat zien hoe klanten ons bedrijf waarnemen. Het koppelen van de frequentie van bepaalde woorden, het combineren ervan met foto’s en de emotionele reacties van gebruikers – opent geheel nieuwe zakelijke kansen.
Door de publicatiekalender van sociale media-inhoud te automatiseren met AI, kunnen we de datum en tijd plannen waarop elk bericht zal verschijnen. Als de gekozen AI-tool is uitgerust met een leermodule voor kunstmatige intelligentie, kunnen we ervoor kiezen om de automatisering toe te vertrouwen om de publicatiekalender te optimaliseren. Met gegevens over de populariteit van eerdere berichten zal een applicatie zoals Buffer suggereren wanneer het het beste is om het volgende bericht te publiceren.
Volledig geautomatiseerde sociale media-berichten zijn voornamelijk effectief voor het hergebruiken van inhoud, dat wil zeggen:
Gegeven het niveau van verfijning van ChatGPT of Google Bard, die lange, betekenisvolle uitspraken kunnen genereren, en het toevoegen van geavanceerde afbeeldingsgeneratoren zoals Dalle-2, Midjourney of Stable Diffusion, is het antwoord op de vraag of AI zelf sociale media-berichten kan creëren ja.
Er is één voorwaarde: om het bericht in de stijl van onze eerdere bijdragen te houden en de onderwerpen die je op sociale media behandelt voort te zetten, moet je geschikte prompts hebben. Bovendien moet het bronmateriaal – dat wil zeggen, de context die aan AI wordt gegeven – voldoende voorbeelden van je eerdere publicaties bevatten. En als waar je over wilt schrijven niet openbaar beschikbaar is, moet je ook informatie verstrekken die direct relevant is voor het onderwerp. Met andere woorden, het zal geen volledige automatisering zijn, maar eerder samenwerking met AI.
Als je het schrijven of ontwikkelen van de publicatiekalender voor sociale media van je bedrijf wilt uitbesteden aan een tool die met kunstmatige intelligentie werkt, zijn er drie die het overwegen waard zijn. Cortex is een tool voor het optimaliseren en personaliseren van marketinginhoud, Lately is voor het creëren van contentstrategieën en ideeën en Buffer is voornamelijk voor het beheren van kalenders en sociale media-samenwerkingen. Al deze tools maken gebruik van AI om de betrokkenheid en het rendement op investering in sociale media-marketing te verhogen.
Cortex is een AI-tool die bedrijven helpt hun rendement op investering in sociale media-marketing te verhogen door:
Cortex analyseert marketinginhoud en voorspelt hoe consumenten erop zullen reageren. Het benut ook bestaande inhoud, genereert nieuwe berichten die linken naar vooraf bepaalde pagina’s of documenten en beantwoordt klantvragen in real-time. Cortex biedt ook de mogelijkheid om geselecteerde filters op afbeeldingen toe te passen, zodat ze consistent zijn met het kleurenschema van het merk, automatisch kleuren te matchen en concurrenten te monitoren.
Bron: www.meetcortex.com
Buffer is een sociale media-marketingtool die kleine bedrijven helpt hun publiek organisch op te bouwen. Een van de interessante functies is de Buffer AI Assistant, die:
Bron: buffer.com
Lately is een sociale verkoopplatform dat kunstmatige intelligentie toepast om marketinginhoud te leveren. Lately biedt ook een speciale tool om bestaande inhoud te hergebruiken om de betrokkenheid op alle sociale platforms te vergroten.
Bron: lately.ai
Hier zijn enkele van hun belangrijkste verschillen en hoe AI in deze tools wordt gebruikt:
AI-tools helpen de effectiviteit van marketing op sociale mediaplatforms te verbeteren, inclusief het creëren van tekstuele en visuele inhoud, het monitoren van sociale media of het beheren van advertenties. Echter, de beste resultaten zullen worden behaald door AI in sociale media te gebruiken als een assistent om de kwaliteit van gepubliceerde inhoud te verbeteren en de kalender te optimaliseren, in plaats van als een geautomatiseerde post-creatiemachine. Het beheren van de sociale media van een bedrijf kan aanzienlijk worden geholpen door nauwlettend de analyses in de gaten te houden en conclusies te trekken, vooral met de hulp van AI.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram,YouTube,Pinterest.
JavaScript-expert en instructeur die IT-afdelingen coacht. Zijn belangrijkste doel is om de productiviteit van het team te verhogen door anderen te leren hoe ze effectief kunnen samenwerken tijdens het coderen.
Verlofbeleid zijn regels en richtlijnen die door werkgevers zijn vastgesteld en die bepalen hoeveel tijd…
Weet je hoe je de CEO van het bedrijf kunt worden? Veel mensen dromen aan…
De sleutel voor een startup is om erachter te komen wat klanten echt willen. Het…
Iedereen die betrokken is bij enige vorm van bedrijf weet dat het gebrek aan groei…
Hybride remote werk en remote werk zijn twee onderscheidende werkmodellen die worden gebruikt om een…
Een goede werkgever beseft dat het behalen van de verwachte prestaties en resultaten van hun…