Net als elke marktplaats heeft Etsy ook zijn eigen procedures en regels die een verkoper moet volgen bij het toevoegen van een aanbieding. Vandaag hebben we een samenvatting voorbereid van specifieke stappen die je moet nemen en regels die je moet volgen om op Etsy te verkopen.
Om een aanbieding toe te voegen aan je Etsy-winkel moet je:
Het toevoegen van een aanbieding bestaat uit 8 opeenvolgende stappen:
Zorg ervoor dat je alleen afbeeldingen uploadt in .jpg, .gif of .png formaten. Het platform heeft ook grootte-eisen, die in de onderstaande tabel zijn vermeld.
De miniatuurafbeelding is de eerste foto die de aanbieding afbeeldt. Om een andere miniatuurafbeelding in te stellen, sleep je de relevante foto naar de plaats van de eerste.
Deze informatie beïnvloedt het plaatsen van je aanbieding in een bepaalde categorie en hoe klanten deze via een zoekmachine zullen vinden. De details van de aanbieding zijn:
Een schets van de aanbieding maakt het voor kopers gemakkelijker om het product in de zoekmachine te vinden. De belangrijkste elementen zijn de vorm (of het product fysiek of digitaal is) en de korte beschrijving. Optioneel kun je elementen toevoegen zoals:
Het is ook een goede praktijk om kopers te informeren over mogelijke varianten van een bepaald product, prijzen en hun voorraadhoeveelheid. Optioneel kun je overwegen om informatie zoals SKU-nummer, toegepaste belastingtarieven van de winkel en verdere gepersonaliseerde details op te nemen.
De laatste stap is om de aanbieding op te slaan als een concept met de “Opslaan als concept” knop of om deze te publiceren door op “Publiceren” te klikken. De verkoper kan ook een voorbeeld bekijken van hoe de aanbieding eruitziet met de “Voorbeeld” knop.
Verkopers op het Etsy-platform kunnen geen bulk aanbiedingen toevoegen, maar ze kunnen deze kopiëren om tijd te besparen. Om dit te doen, log in op de uitverkochte aanbieding, kopieer deze dan met “Kopiëren“, dat zich in het tandwielmenu bevindt.
Als een verkoper een winkel heeft die nog niet is geopend, moet hij na het creëren van zijn eerste veiling naar “Winkel je winkel” gaan waar een “Kopiëren” knop onder de afbeelding van het item staat.
Etsy heeft ook een functie voor het collectief bewerken van je vermeldingen via een pad:
“Winkelbeheerder” → “Veilingen” → selecteer de vermeldingen die bewerkt moeten worden → “Bewerk opties” → voer de bewerking in → “Toepassen” → “Bewerk opties” → “Voer bewerking in” → “Toepassen“
Collectief is het mogelijk om elementen zoals titels, tags, prijzen, beschrijvingen, personalisatie, vernieuwing opties, productiepartners, sectie, verzendprofielen te bewerken.
Winkelindelingen stellen een retailer in staat om hun producten in groepen te verdelen die vanuit het perspectief van een koper handiger zijn om door te bladeren. Ze kunnen worden gemaakt op basis van producttype, maat of een andere maatstaf. Alle secties worden weergegeven in het paneel aan de linkerkant van de winkel, in de vorm van links. Om een afdeling te creëren, volg je het pad:
“Winkelpaneel” → “Aanbiedingen” → “Aanbiedingen” → “Beheren” → “Voeg afdeling toe“
In deze fase geef je de afdeling een naam en druk je op de “Opslaan” knop.
Om een product aan de afdeling toe te voegen, volg je het pad:
“Winkelpaneel” -> “Aanbiedingen” -> selecteer de aanbiedingen die je aan afdelingen wilt toevoegen -> “Bewerk opties” -> “Verander afdeling” -> kies de juiste afdeling -> “Opslaan“
Als je een afdeling wilt verwijderen, volg je het pad:
“Winkelpaneel” -> “Aanbiedingen” -> “Beheren” -> klik op het potloodicoon -> “Verwijder afdeling“
De verkoper moet de volgende informatie over de afdeling weten:
Om een goed geconstrueerde en beschreven aanbieding te kopen, volg een paar tips die Etsy deelt:
Als je zeker wilt zijn dat de beschrijving van de aanbieding klaar en goed is, neem dan een bepaalde test af. Deze bestaat uit het voorbereiden van 20 vragen die een potentiële klant kan hebben bij het zien van je product en proberen antwoorden op deze vragen te vinden in de voorbereide beschrijving.
Het platform stelt verkopers in staat om hun producten te adverteren met behulp van Etsy Ads. Met deze tool zijn aanbiedingen beter zichtbaar in zoekresultaten. Het instellen van Etsy Ads is mogelijk via een pad:
“Winkelpaneel” → “Marketing” → “Adverteren“
In deze stap moet je het budget en de duur van de campagne instellen. Het voorgestelde dagelijkse tarief moet tussen de $3-5 liggen, maar je kunt het op elk moment bewerken. Na deze stap selecteer je de “Begin met adverteren” knop.
Een verkoper die heeft besloten op deze manier te adverteren, is verzekerd dat ze zichtbaar zullen zijn voor kopers uit de landen waarnaar ze hun producten verzenden. Als de verkoper echter verzendpatronen gebruikt, moeten de landen waarnaar ze bestellingen verzenden worden bepaald via het pad:
“Winkelpaneel” → “Instellingen → “Verzendinstellingen” → “Verzendpatronen” → “Bewerken” → Plaatsen toevoegen of verwijderen → “Patroon opslaan“
Standaard selecteert Etsy Ads alle huidige aanbiedingen. Om alleen geselecteerde aanbiedingen te adverteren, kun je naar de Etsy Ads-pagina gaan, die de aanbiedingen en hun advertentiestatus weergeeft, die je kunt Inschakelen of Uitschakelen.
Kosten die verband houden met het adverteren van aanbiedingen op Etsy Ads worden alleen in rekening gebracht wanneer een gebruiker op de advertentie klikt. Het bedrag van zo’n kosten hangt af van waar de advertentie wordt weergegeven en hoeveel mensen erop klikken. De verkoper kan de kosten controleren in de Etsy Ads-sectie, onder de kop “Besteed budget“. Kosten worden automatisch toegevoegd aan de betalingsrekening van de verkoper op de volgende dag.
Etsy werkt samen met externe leveranciers, zodat het mogelijk is om te adverteren op bijvoorbeeld sociale netwerken of zoekmachines zoals Google, Facebook, Instagram, Pinterest, enz. Het Offsite Ads-programma dekt alle initiële kosten die verband houden met het weergeven van advertenties. De verkoper wordt alleen in rekening gebracht wanneer hun aanbieding in zo’n advertentie verschijnt en de koper erop klikt en binnen 30 dagen een aankoop doet.
Dat is alles wat je moet weten over hoe je op Etsy kunt verkopen. Bij het creëren en toevoegen van een aanbieding is het een goed idee om de richtlijnen van het platform te volgen. Het advies van het platform kan je helpen om nauwkeurige en aantrekkelijke beschrijvingen te construeren die zullen resulteren in het uitbreiden van je bereik en het genereren van winst.
Bekijk ook onze andere e-commerce artikelen: Hoe start je een Etsy-winkel?!
Je kunt ook in contact blijven en je aansluiten bij onze Facebook-gemeenschap!
E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.
Wat is software? Wat zijn de soorten en methoden van distributie? Blijvend bij het onderwerp…
Het presenteren en communiceren van onderzoeksresultaten is waarschijnlijk een van de meest cruciale (en veeleisende)…
Weet je hoe je een ebook moet maken? Ken je alle essentiële aspecten van een…
Duurzaam marketing is niet langer slechts een van de marketingstrategieën die je in je bedrijf…
Onlangs zijn er twee fenomenen op de arbeidsmarkt ontstaan die verband houden met de houding…
Hoe te verkopen op Pinterest en waarom zou je het doen? Verkopen op Pinterest is…