De oplossing kan zijn om een van de AI-websitebouwers te gebruiken. In dit artikel gaan we bespreken hoe deze applicaties werken, het stapsgewijze proces van het maken van een website met AI presenteren en de beste tools op de markt aanbevelen. Laten we meteen beginnen!
Voordat we verder gaan met het bespreken van AI-websitebouwers, is het de moeite waard om te overwegen welke elementen een goed ontworpen bedrijfswebsite zou moeten bevatten.
Hoe kun je AI gebruiken om je website te bouwen? Het hele proces bestaat uit een paar basisstappen:
Als je de bovenstaande stappen hebt voltooid, zou je site klaar moeten zijn voor publicatie. Het hele proces duurt meestal niet langer dan een half uur, maar het hangt allemaal af van de complexiteit van het project en het aantal elementen.
Er zijn steeds meer applicaties op de markt die de mogelijkheid bieden om snel websites te bouwen met AI. Welke tools verdienen jouw aandacht en aanbeveling? Hieronder presenteren we drie van de meest interessante opties.
Bubble is momenteel een van de meest veelbelovende tools voor het bouwen van websites en mobiele applicaties zonder programmeerkennis. De belangrijkste voordelen zijn:
Bubble heeft echter ook enkele nadelen. De belangrijkste is gemeenschappelijk voor de meeste sjabloon-gebaseerde AI-tools: de beperkte functionaliteit voor het ontwerpen van de lay-out van websites.
Desondanks is Bubble geweldig, bijvoorbeeld voor het creëren van een online visitekaartje van een bedrijf, een prototype van een SaaS-applicatie, of zelfs een sociaal netwerk, dat later traditioneel kan worden verbeterd en ontwikkeld.
Bron: Bubble (https://bubble.io/)
Meer dan 900 gratis sjablonen om aan te passen zijn een enorm voordeel van Wix. Met deze sjablonen kan zelfs iemand zonder grafische vaardigheden en technische kennis gemakkelijk een esthetisch aantrekkelijke website maken die past bij de aard van hun bedrijf.
De sjablonen bevatten al kant-en-klare navigatie-elementen, balken en grafische accenten, zodat de gebruiker alleen inhoud en foto’s hoeft toe te voegen.
De Wix ADI-functie, die de automatische generatie van websites door AI op basis van gebruikersvoorkeuren is, is een ander voordeel van dit platform. Het enige wat je hoeft te doen, is een paar vragen beantwoorden zoals “Wat voor soort site wil je maken?” of “Welke kleuren heb je voorkeur?” om een website te krijgen die klaar is voor verdere bewerking.
Daarentegen zijn ingebouwde geavanceerde functies voor online winkels of marketingtools een enorm voordeel voor ondernemers, die Wix niet alleen kunnen gebruiken om hun website gemakkelijk en snel te lanceren, maar ook om hun producten effectief te promoten en te verkopen.
In zijn rapport van 2022 stelt Unbounce dat landingspagina’s die met zijn tool zijn gemaakt een gemiddelde conversieratio van 37% hoger hebben dan vergelijkbare pagina’s die zijn gemaakt in de bouwers van concurrenten.
In de praktijk betekent dit bijvoorbeeld dat als je eerder 1.000 leads of klanten uit een campagne gericht op 100.000 internetgebruikers hebt weten te krijgen, je met Unbounce met een vergelijkbaar advertentiebudget tot 1.370 conversies kunt verwachten.
Het bedrijf benadrukt dat zijn AI-gebaseerde tool gebruikers in staat stelt om dedicated landingspagina’s twee keer zo snel te maken. Proprietary functies zoals Smart Copy en Smart Traffic genereren automatisch aangepaste advertentie-inhoud en optimaliseren het pad van de gebruiker om de conversieratio’s te maximaliseren.
Dus als je een online marketing specialist bent die dagelijks campagnes creëert om producten en diensten online te promoten, kan Unbounce je werk aanzienlijk versnellen en vereenvoudigen.
Bron: Unbounce (https://unbounce.com/)
AI-websitebouwers kunnen je helpen om je website te lanceren zonder een programmeur in te huren. Met Bubble.io, Wix of Unbounce kan iedereen binnen een uur of twee een eenvoudige maar professionele website op het web publiceren. Je moet echter op de hoogte zijn van enkele beperkingen van dergelijke tools.
Ten eerste zijn de mogelijkheden om pagina’s met AI te bouwen en de reikwijdte van hun functies meestal ernstig beperkt in vergelijking met pagina’s die in code zijn geschreven. Ten tweede blijft de kwaliteit van automatisch gegenereerde AI-inhoud nog steeds achter bij teksten die door mensen zijn gemaakt. Desondanks lijkt het erop dat naarmate de technologie zich ontwikkelt, AI-gebaseerde sites een steeds belangrijkere rol zullen spelen in het creëren van een online aanwezigheid voor merken.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok.
JavaScript-expert en instructeur die IT-afdelingen coacht. Zijn belangrijkste doel is om de productiviteit van het team te verhogen door anderen te leren hoe ze effectief kunnen samenwerken tijdens het coderen.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid content die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meerdaagse opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van Large Language Models (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…