Hoeveel kost het om te verkopen op Shopify? Een winkel runnen op Shopify brengt bepaalde kosten met zich mee, die niet beperkt zijn tot alleen de abonnementsprijs. Het volgende artikel zal uiteenzetten welke kosten en welk bedrag een verkoper moet betalen bij het besluit om een winkel op dit platform te hebben.
Shopify werkt op abonnementsbasis, dus elke verkoper moet kiezen voor een van de drie beschikbare plannen. Ze verschillen in prijs en beschikbare functies:
Bovendien heeft Shopify nog twee plannen voorbereid:
Shopify stelt je in staat om betalingen met creditcards, zoals Visa en Mastercard, te accepteren. Hiervoor brengt het een vergoeding in rekening, die varieert afhankelijk van het gekozen abonnementsplan en of de betaling online of via Shopify POS was. De verkoper hoeft geen kosten te betalen aan de betalingsproviders zelf. In het geval van terugbetalingen worden de kosten voor creditcardbetalingen niet terugbetaald.
Transactiekosten worden in rekening gebracht voor elke transactie waarbij gebruik wordt gemaakt van de diensten van een derde partij betalingsprovider. Dit is de kostprijs van de integratie van Shopify met een derde partij provider. Het bedrag van deze vergoeding hangt af van het geselecteerde plan. Verkoper die Shopify Payments gebruikt of hun eigen betalingsprovider is, zijn vrijgesteld van de transactiekosten.
Shopify Payments heeft zijn eigen betalingsprovider en dat is de Shopify Payments-app. Gekwalificeerde bedrijven om het te gebruiken:
PayPal – stelt je in staat om betalingen te verwerken via bankrekeningen, handelskrediet (alleen beschikbaar in de VS en het VK), creditcards of PayPal-saldo’s, en kan ook worden gebruikt om Shopify-rekeningen te betalen (niet van toepassing voor de VS en India). Standaard krijgt elke nieuw aangemaakte winkel toegang tot een PayPal Express Checkout-account, maar je moet het instellen voordat je betalingen verzamelt. Het gebruik van PayPal brengt transactiekosten met zich mee, tenzij de verkoper tegelijkertijd Shopify Payments activeert (in dat geval hoeft hij geen transactiekosten te betalen) – de uitzondering zijn winkels gevestigd in Oostenrijk en België.
Shopify biedt ook een handmatige betalingsmethode aan. Dit betekent dat nadat een klant een online aankoop heeft gedaan, de verkoper hen een factuur stuurt en de bestelling handmatig goedkeurt. De meest populaire manieren om de handmatige betalingsmethode te gebruiken zijn:
Voor handmatige betalingen betaalt de verkoper geen transactiekosten.
Derde partij betalingsproviders – een verkoper kan ervoor kiezen om hun diensten te gebruiken als Shopify Payments niet beschikbaar is in zijn land of als hij het gewoon niet wil gebruiken. Dan zijn er transactiekosten van toepassing. Derde partij betalingsproviders variëren per land – hier is een lijst per land.
De apps zijn te vinden in de Shopify App Store en helpen verkopers hun bedrijven op te bouwen, te integreren met externe diensten en functies toe te voegen aan het beheerpaneel. Derde partij ontwikkelaars zijn verantwoordelijk voor het maken van de meeste apps, dus eventuele vragen of problemen kunnen het beste rechtstreeks aan hen worden gerapporteerd. Er zijn drie soorten applicaties:
Het gebruik van de app brengt bepaalde kosten met zich mee die de verkoper kan ontvangen:
De kosten die gepaard gaan met het kopen van een domein via Shopify, variëren vanaf $11 per jaar. E-mailhosting is niet inbegrepen in de aanbiedingen van het Shopify-platform, dus verkopers kunnen een derde partij hostingservice aansluiten op hun aangepaste domein.
Shopify heeft een database van gratis sjablonen waar verkopers uit kunnen kiezen. Als ze echter een andere uitstraling voor hun winkel willen, kunnen ze kiezen voor de betaalde sjablonen van Shopify of de taak uitbesteden aan een derde partij ontwikkelaar. Prijzen voor sjablonen uit de winkel beginnen bij $150.
Verkopers die optimaal gebruik willen maken van Shopify POS, moeten een add-on kopen voor $89/maand per locatie. Een dergelijke add-on is nodig voor verkopers die:
Voor gedetailleerde verschillen tussen Shopify POS Lite en Shopify POS Pro, bezoek de website via deze link.
Met Shopify Markets kan een verkoper nieuwe markten en klanten over de hele wereld bereiken. Echter, dergelijke internationale verkopen brengen enkele kosten met zich mee:
De uiteindelijke kosten die gepaard gaan met het openen en runnen van een winkel met Shopify, zullen variëren afhankelijk van de vereisten van de verkoper en in welk land ze zich bevinden. Bij het overwegen van dit platform is het de moeite waard om niet alleen de beschikbare abonnementsplannen te onderzoeken, maar ook aanvullende diensten, zoals apps, die je kunnen helpen je bedrijf te runnen voor een extra vergoeding.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijen gemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.
Onlangs zijn er twee fenomenen op de arbeidsmarkt ontstaan die verband houden met de houding…
Hoe te verkopen op Pinterest en waarom zou je het doen? Verkopen op Pinterest is…
Ben je een freelancer die op zoek is naar manieren om je portfolio te promoten?…
Digitale financiële administratie en online boekhouding zijn steeds populairder geworden in het bedrijfsleven. Volgens een…
Projectcharters zijn de basis van projectmanagement. Ze bieden een duidelijk en beknopt overzicht van de…
Organisaties in verschillende sectoren bouwen elke dag relaties op met potentiële werknemers, leveranciers en partners.…