De 8 Beste Data Verzameling Apps

Moderne verkoop en klantenservice vereisen het omgaan met enorme hoeveelheden gegevens om deze op de juiste manier te verkrijgen, te verwerken, op te slaan en te beheren. Gebruikers- en klantgegevens moeten in overeenstemming met de wet worden verzameld. Maar welke applicaties voldoen aan de wettelijke richtlijnen? Vandaag gaan we de 8 beste gegevensverzamelingsapps laten zien en beoordelen. Of je nu een blog runt of een groot bedrijf, probeer onze suggesties en blijf veilig en gezond.

Gegevensverzamelingsapps – inhoudsopgave:

  1. Soorten gegevens en hoe ze worden verzameld
  2. Hoe werken de gegevensverzamelingsapps?
  3. Gegevensverzameling – wie heeft een speciale app nodig?
  4. De 8 beste gegevensverzamelingsapps in 2021/2022
  5. Gebruik de beste gegevensverzamelingsmethoden
  6. Samenvatting

Soorten gegevens en hoe ze worden verzameld

Gegevensverzameling is het proces van het verzamelen van informatie over een bepaald onderwerp, fenomeen, evenement, enz. Het doel van dit proces kan wetenschappelijk onderzoek, marktonderzoek of een opiniepeiling zijn. Als je je eigen bedrijf runt, kunnen de conclusies die je trekt je helpen om je klanten beter te begrijpen en je aanbod aan hun voorkeuren aan te passen.

De verzamelde gegevens kunnen worden onderverdeeld in de volgende types:

  • demografische informatie, zoals leeftijd, geslacht, opleiding, locatie, enz.,
  • gedragsgegevens met betrekking tot het gedrag van respondenten, zoals koopgewoonten, gebruik van diensten of webbrowsergedrag,
  • transactiegegevens, d.w.z. verkoop-, aankoop- of betalingstransacties,
  • kwalitatieve (beschrijvende) gegevens, zoals meningen, opmerkingen en beoordelingen.

Hoe werken de gegevensverzamelingsapps?

Er zijn verschillende methoden voor gegevensverzameling op het web. De meest populaire zijn de speciale, eenvoudige, functionele en handige applicaties die we in de volgende paragrafen gaan presenteren. Hoe werken de gegevensverzamelingsapps?

Digitale gegevens worden verkregen van gebruikers, bijvoorbeeld via actieve formulieren of enquêtes. Soms moet een internetgebruiker, na het bezoeken van een site, toestemming geven om zijn of haar gegevens te verstrekken, zoals het IP-adres van de computer, website-activiteit of geschatte locatie. Na de toestemming slaat een database de informatie op. Om echter met zoveel verschillende strings en nummers om te gaan, heb je een goede en stabiele applicatie nodig.

Gegevensverzameling – wie heeft een speciale app nodig?

Het verzamelen en presenteren van gegevens is een onlosmakelijk element van het functioneren van elk bedrijf, vooral van bedrijven die hun activiteiten op het internet uitvoeren. De verkoop van goederen of diensten online houdt de uitwisseling van persoonlijke gegevens in. Daarom heeft de verzameling ervan ondersteuning nodig van een speciale applicatie.

Blogeigenaars kunnen ook profiteren van onze suggesties – tenslotte slaan ze gegevens van bezoekers van enquêtes of e-mailadressen van mensen die zich hebben aangemeld voor een nieuwsbrief op.

Bij het kiezen van een gegevensverzamelingsapplicatie, overweeg de volgende factoren:

  • het type gegevens dat je wilt verzamelen, aangezien verschillende applicaties zijn ontworpen om verschillende soorten gegevens te verzamelen,
  • het doel van de gegevensverzameling, d.w.z. waarom je deze taak onderneemt – aangezien applicaties kunnen worden gebruikt en aangepast voor verschillende doeleinden,
  • je budget, d.w.z. hoeveel je realistisch gezien kunt uitgeven aan een dergelijke applicatie.

De 8 beste gegevensverzamelingsapps in 2021/2022

  1. Logikcull
  2. De eerste applicatie is een oplossing die is ontworpen om gegevens te verzamelen en deze in de cloud op te slaan. Met Logikcull kun je de kosten van het runnen van je bedrijf verlagen, omdat je op een gemakkelijke en tijdbesparende manier een aanzienlijk aantal records met gebruikersgegevens kunt verkrijgen. Een eenvoudige interface en een snelle zoekmachine zijn de grote voordelen van deze applicatie.

  3. Tableau
  4. Het verzamelen, organiseren en presenteren van gegevens wordt gemakkelijker met Tableau. Deze applicatie is een grote hulp voor een online bedrijf. De software is cloudgebaseerd en speciaal ontworpen voor kleine en middelgrote ondernemingen. Het stelt je in staat om te profiteren van veel enquêteoplossingen en analyses die zijn gemaakt op basis van verzamelde informatie. Dankzij Tableau kan je werk met gegevens sneller en aangenamer worden.

  5. Looker
  6. De derde propositie is high-end software – gegevens verzamelen met Looker is een genoegen. De applicatie is ook een platform dat diepgaande analyses van verzamelde records mogelijk maakt. De resultaten van het werk en de opgehaalde gegevens kunnen in realtime met andere teamleden worden gedeeld. Een oplossing zoals Looker zal daarom perfect blijken te zijn in elk groot bedrijf.

  7. Nexticy
  8. Nexticy is een professionele applicatie die is ontworpen voor Windows- of Mac-gebruikers. Dit is een gegevensverzamelingsprogramma om digitale informatie op een zeer snelle manier te verzamelen en te verwerken. Bovendien bevat het applets die formulieren en enquêtes beheren – dus het is een geweldige optie voor het maken van rapporten die rekening houden met de verzamelde gegevens. Nexticy verzamelt info en slaat deze op in een handig spreadsheet – voor jouw gemak en dat van je team.

  9. GoFormz
  10. Een andere applicatie voor moderne gegevensverzamelingsmethoden is GoFormz. Het is een mobiele oplossing die volledig geautomatiseerd is en je helpt bij het maken van complexe formulieren en rapporten. Met de mogelijkheid om gegevens te verzamelen, vind je alles wat je moet weten over je klanten of cliënten versleuteld in de cloud. Bovendien kun je kaarten, streepjescodes en QR-codes aan je formulieren toevoegen.

  11. Database.NET
  12. Deze applicatie is een multifunctioneel en krachtig gegevensverzamelingsprogramma dat met veel populaire formaten werkt, zoals Access of Excel. Bovendien is Database.Net uitgerust met handige tools voor het ontwerpen van tabellen, indexen en enquêtes. Dankzij de ondersteuning van scripts voor databases wordt het mogelijk om complexe queries en diepgaande analyses van de verzamelde gegevens uit te voeren. De applicatie is gratis voor niet-commercieel gebruik.

  13. Impprovado
  14. Impprovado is een tool die al een tijdje op de markt is, maar al populair is voor het verzamelen, organiseren en presenteren van gegevens in de vorm van visueel interessante records. Het kan helpen met verschillende soorten marketinggegevens, dus het is vooral handig voor mensen die hun bedrijf online runnen. Deze flexibele oplossing zal vooral aantrekkelijk zijn voor eigenaren van kleine en middelgrote bedrijven. De applicatie kan eenvoudig worden aangevuld met gegevens die zijn verkregen van platforms zoals Google Adwords, Facebook of Twitter.

  15. Microsoft SQL Server
  16. Als laatste in de lijst komt een gegevensverzamelingsprogramma van Microsoft. Het is een van de meest effectieve applicaties van dit type. De sensationele DBMS-type server is een van de beste op de markt – het stelt je in staat om veel records tegelijkertijd te verzamelen, op te slaan en te doorzoeken. Gegevens verzamelen en presenteren met deze applicatie is heel eenvoudig dankzij de intuïtieve interface, aanpassing en tal van gebruiksvriendelijke functies.

Samenvatting

Om je bedrijf effectief te runnen, heb je bewezen oplossingen nodig voor het omgaan met persoonlijke en marketinggegevens. Neem geen risico’s als het gaat om gegevensverzamelingsmethoden. Probeer de veilige applicaties die we aanbevelen – in onze lijst vind je maar liefst 8 soorten software die het beste gegevens verzamelen, organiseren en presenteren.

Maar wat te doen met interne gegevens zoals financiële gegevens, contacten, bedrijfsdocumenten, enz.? Bewaar en organiseer ze met een handige CRM-tool van Firmbee. Het systeem stelt je in staat om duidelijke contactdatabases te creëren en alle informatie op één plek op te slaan. Bovendien heeft Firmbee veel andere functies om je te helpen bij het efficiënt beheren van projecten, teams, financiën en verkoop. Meld je gratis aan en verhoog je bedrijfsproductiviteit!

Wil je andere nuttige tools weten? Lees: De beste e-mailnieuwsbrieftools in 2021/2022!

Als je in contact wilt blijven, sluit je dan aan bij onze Facebook-gemeenschap!

Piotr Pawłowski

Product Owner met meer dan 15 jaar ervaring in breed begrepen internetmarketing. Zonder het minste probleem kan hij een project beheren en is alles op één plek. Gepassioneerd door growth hacking, omvatten zijn interessegebieden projectmanagement, business development en contentmarketing. Hij is ook een fervent HR-enthousiast.

View all posts →

Piotr Pawłowski

Product Owner met meer dan 15 jaar ervaring in breed begrepen internetmarketing. Zonder het minste probleem kan hij een project beheren en is alles op één plek. Gepassioneerd door growth hacking, omvatten zijn interessegebieden projectmanagement, business development en contentmarketing. Hij is ook een fervent HR-enthousiast.

Share
Published by
Piotr Pawłowski

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid content die online wordt gepubliceerd, van…

3 days ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in business #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

3 days ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in business #127

Wist je dat je de essentie van een meerdaagse opname van een vergadering of gesprek…

3 days ago

AI-video generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in business #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

3 days ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in business #125

Om het potentieel van Large Language Models (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve…

3 days ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 days ago